Tag-uri

luni, 5 martie 2018

Eminescu și cuvintele vrăjite

 ,, -Să vă trăiască Mihai și să aibă noroc în viață! Astfel și-a încheiat slujba de botez preotul Ioan de la Biserica Uspenia din centrul Botoșanilor, după ce l-a scos din apa caldă a cristelniței. Mihai adormise în plapuma albă. Ajungând acum în salonul încălzit de acasă, mama Raluca îi descoperise fața, ca să-l vadă toți. Râdea prin somn micuțul și musafirii știau, după o credință populară, că îl mângâie Maica-Domnului. Era un semn bun. Mihai Eminescu, mezinul familiei Eminovici, avea să ajungă departe." Ce informații să selectez și cum să le vorbesc copiilor de trei-patru anișori despre Luceafărul poeziei românești? M-am frământat îndelung cu aceste întrebări în așteptarea micilor oaspeți curioși, însoțiți de doamnele educatoare Bejan Silvia, Iftime Doina și Enășoaie Ramona. Așa că i-am invitat să pășească în minunatul Palat de Hârtie, unde se pot întâlni cu personajele lor preferate din povești, dar și cu cei care le-au dat viață prin scrierile lor. Le-am prezentat povestea vieții lui Eminescu, în imagini, le-am vorbit despre bunul său prieten Ion Creangă, pe care l-a îndemnat să așternă pe hârtie haioasele amintiri și poveștile care încântă generații întregi de copii. Am recitat împreună versuri, am cântat, iar în final am jucat și un mic joc, inspirat din poeziile marelui poet: ,,La mijloc de codru des,/ Toate păsările ies..." și după ce zboară voioase ... ,,Somnoroase păsărele / Pe la cuiburi se adună." Cu ajutorul doamnelor educatoare, mânuțele harnice și pricepute ale preșcolarilor, au  confecționat mici tablouri desprinse parcă din versurile poeziei. Vă invit la bibliotecă să le admirați și poate să recitiți o strofă- două din lirica eminesciană.  




















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu