Tag-uri

vineri, 12 ianuarie 2018

,,Castele medievale- Reședințe nobiliare sau fortărețe"


Poveștile cu regi puternici și înțelepți, cu eroi și castele, cu domnițe în rochii cusute cu migală și cavaleri neînfricați, au fascinat generații întregi de copii și cred că vor stârni în continuare curiozitatea și entuziasmul celor ce vor puțină aventură și magie în viața lor. Le-am propus copiilor să descopere tainele perioadei medievale, unde legenda și realitatea se împletesc pentru a crea o lume de poveste! Să își imagineze că se află în vârful unui deal, undeva în Europa, cu sute de ani în urmă și înalță ziduri tot mai puternice, până când ajung să construiască un castel. Să privească totul ca pe o călătorie în timp, în care cu fiecare informație aflată, cu fiecare noțiune înțeleasă, cu fiecare pagină citită, reconstruiesc faima și măreția fortărețelor de odinioară. Astfel, ei au putut afla, sub îndrumarea doamnei profesoare Bejan Ana-Maria și cu ajutorul materialelor din bibliotecă, cum era viața unei familii de nobili, a meșteșugarilor, dar și a oamenilor de rând, cum se construiau sistemele de apărare  ale unui castel și tehnicile de asediere sau cum funcționau primele mașinării de luptă. Zi după zi, am refăcut împreună drumul glorios al castelului, de la primele fortificații, până la splendidele palate ori ruinele din zilele noastre.  Le mulțumesc copiilor din clasele a VI-a și a VII-a pentru seriozitatea cu care s-au implicat în acest proiect. Regret că  nu am reușit să-i răsplătesc pe măsura ingeniozității de care au dat dovadă, dar îi asigur că în diploma pe care le-am oferit-o, am pus toată admirația mea.                        



















































Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu